«Sommerleker» på Skallstuggu

Publisert av Sissel Tronstad den 11.01.21.

Lørdag 8. juni, arrangerte Lionsklubbene fra Levanger og Verdal, for første gang etter lang tradisjon med vinterleker, «sommerleker» på Skallstuggu.

Roturer på Vulusjøen, hesteskokasting, boccia, natursti og kjøreturer med 4-hjuling ga stor glede for de 50 frammøtte deltakerne. De som trosset været og møtte opp var funksjonshemmede fra Levanger, Verdal og Inderøy. Lionsmedlemmer og rødruss fra Levanger sto for en flott gjennomføring.

Dagen ble åpnet med fyrverkeri og tale av Russepresident, Andreas Nylund Hallem. Han hadde med en fantastisk gave på 25 000 kr fra rødrussen, øremerket LIONS sommerleker for funksjonshemmede!

Etter aktivitetene kunne alle nyte pølser og hamburgere fra grillen.

Inne i Skallstuggu var det musikk og underholdning av både Totom og Oddvars.

Som avslutning kom Johan Møkkerbakken i Kalle Garlis skikkelse brakende ut av skogen med salutt og spilte Vømmølmusikk og laget ablegøyer.

Han delte ut premier til alle deltakere. Den gjeveste pokalen ble i år vunnet av Eva Johansen fra Levanger som har deltatt 25 år i Lions vinter- og sommerleker.